17 Haziran 2013 Pazartesi

Batum

    Batum 15. yüzyıldan 1878'e kadar Osmanlı hakimiyetinde kalmış bir şehir olan Batum, bu zaman zarfında Müslüman oldu. Brest-Litovsk Antlaşması (1918) ile yeniden Türkiye'nin denetimine geçen Batum, Mondros Antlaşması sonrasında İngiltere tarafından işgal edildi ve iki yıl İngiliz işgal yönetimi altında kaldı. Türkiye, 1921'de Sovyetler Birliği ile imzaladığı Moskova Antlaşması ile Batum'u Gürcistan'a terketmeyi kabul ettiğinden bu yana Gürcistan'in bir parçası. Sovyetler Birliği döneminde Acara Özerk Cumhuriyeti'nin başkenti olan Batum, Gürcistan'ın bağımsızlığını kazanmasından sonra da bu özelliğini korumaktadır.
    Şehrin görülmeye değer yerleri arasında tarihi Batum Camii, Acaristan Müzesi, Botanik Bahçesi, Karadeniz kıyısındaki Akvaryum ve sirk sayılabilir.
 





























 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder